Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(2)
Gorący Stanisław
(1)
Kupisiewcz Małgorzata
(1)
Małeska Rafał
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Politycy
(1)
Rodzice
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Bank centralny
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Gospodarka socjalistyczna
(1)
ISEW
(1)
Kolektywizm (ideologia)
(1)
Matematyka
(1)
Metody aktywizujące
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Narodowy Bank Polski
(1)
Nauczanie
(1)
Państwo dobrobytu
(1)
Pieniądz
(1)
Wskaźniki społeczne
(1)
Zajęcia wyrównawcze
(1)
Złoto
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskazówki do prowadzenia zajęć z dziećmi w domu, w przedszkolu i w szkole.
Bibliografia strony 466-478.
Ostatni rok wychowania przedszkolnego i pierwszy rok nauki szkolnej na długie lata wyznaczają przebieg edukacji na rozwój dziecięcych zdolności matematycznych. W tym czasie tworzone są fundamenty, na których buduje się system wiadomości i umiejętności matematycznych. W książce tej wyjaśniamy, w jaki sposób można kierować rozwojem umysłowym oraz kształtować wiadomości i umiejętności matematyczne dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku nauki szkolnej. Zawiera ona podstawy psychologiczne i pedagogiczne, metody diagnozowania dziecięcego rozumowania, program edukacyjny uwzględniający zalecenia podstaw programowych oraz opisy sytuacji zadaniowych. Analiza szkolnych losów dzieci, których edukacja prowadzona była według zaleceń zawartych w tej książce, wykazała, że ich umiejętności matematyczne były o wiele większe niż rówieśników. Lepiej też radziły sobie w pozostałych zakresach edukacji szkolnej. prof. Edyta Gruszczyk - Kolczyńska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18799, 15944 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: "Podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego i kształtowaniu ważnych umiejętności".
Bibliogr. s. [270]-285.
Książka dla nauczycieli i rodziców [...].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55080 (1 egz.)
Kaucja: 15,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 120-130.
Autor podjął się dużego wyzwania, żeby ocenić, w jakim stopniu konkretny system gospodarczy wpływa na poziom życia ludności. Czy jest to jedyny czynnik? Czy takie wartości jak poziom życia da się w ogóle zmierzyć? Czy wpływ jest jednoznacznie dostrzegalny? Takie zadaje sobie większość osób, które interesują się gospodarką i sprawami społeczno-gospodarczymi. Takie pytania powinien zadawać sobie każdy polityk. Odpowiedź nie jest łatwa, ale praca Rafała Małeski jest dobrym przewodnikiem.
SPIS TREŚCI * Wprowadzenie * Rozdział I: Systemy gospodarcze * 1.1. Pojęcie zagadnienia * 1.2. Rodzaje systemów gospodarczych * 1.2.1. Ustroje indywidualistyczne (gospodarka rynkowa) * 1.2.1.1. Społeczna gospodarka rynkowa * 1.2.1.2. Model azjatycki (japoński) * 1.2.1.3. Anglosaski model gospodarki wolnorynkowej * 1.2.1.4. Nordycki model państwa dobrobytu * 1.2.2. Ustroje kolektywistyczne (gospodarka nakazowa) * 1.2.3. Państwo opiekuńcze * 1.2.4. Gospodarka tradycyjna * 1.2.5. Socjalistyczna gospodarka rynków * 1.3. Przyszłość gospodarki światowej * Rozdział II: Pojęcie poziomu życia ludności i sposoby jego mierzenia * 2.1. Próba definicji * 2.2. Niedoskonałości mierników * 2.3. Metody mierzenia poziomu życia * 2.3.1. HDI * 2.3.2. Długość życia * 2.3.3. ISEW * 2.3.4. Happy Planet Index * 2.3.5. Mediana dochodu * 2.3.6. W3 Indikator * 2.3.7. PPP per capita - parytet siły nabywczej per capita * 2.3.8. Ilość czasu wolnego i jego analiza * 2.3.9. Your Better Life Index (BLI) * 2.3.10. Life Satisfaction Index * 2.3.11. Satisfaction with Life Index (SWLI) * 2.3.12. Happy Life Expectancy (HLE) * 2.3.13. Gross National Happiness - Szczęście narodowe brutto * 2.3.14. Quality-of-Life Index (The Economist) * 2.3.15. Quality of Life Index * 2.3.16. Happiest Countries (Gallup) * 2.3.17. Legatum Prosperity Index * 2.3.18. The where-to-be-born index * 2.3.19. World Happiness Report * 2.3.20. Statystyka samobójstw * Rozdział III: Analiza zależności pomiędzy uwarunkowaniami * gospodarczymi państw, a poziomem życia ludności * 3.1. Analiza na wybranych przykładach państw * 3.1.1. Malta * 3.1.2. Szwajcaria * 3.1.3. RPA * 3.1.4. Bhutan * 3.1.5. Stany Zjednoczone * 3.1.6. Chiny * 3.1.7. Polska * 3.1.8. Ekwador * 3.1.9. Kuba * 3.1.10. Korea Północna * 3.1.11. Niemcy * 3.2. Podsumowanie * Rozdział IV: Wnioski i propozycje * Zakończenie * Bibliografia * Literatura zwarta * Źródła elektroniczne * Czasopisma * Filmografia * Wywiady * Spis grafik * Spis tabel
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej